poniedziałek, 3 stycznia 2022

ZDOBĄDŹ SŁOWA

 
W ubiegłym roku rozegrałam z uczniami dwie duże gry - "Reporterskim okiem" (o czym pisałam tutaj) oraz "Życie w wielkim mieście" (wpis tutaj). Taka metoda pracy moim uczniom (i nie ukrywam, że mi też) bardzo się spodobała. Staram się więc poszerzać wiedzę o gamifikacji i szukać kolejnych sposóbów, na takie zorganizowanie zajęć. Oglądając webinar Edumiesiąca, którego gościem była Joanna Gadomska (Biologia z Blondynką), zainspirowałam się tak bardzo, że postanowiłam stworzyć grę powtórkową dla moich maturzystów. Powstała więc, wzorowana na biologicznej grze o neurony "Wielka polonistyczna gra powtórkowa: Zdobądź słowa". 

Tym razem zasady są nieco inne. Wszystkie zadania są dobrowolne. To uczniowie, a raczej gracze, decydują, czy chcą grać i jakie zadania chcą wykonywać. Rozgrywkę rozpoczęliśmy dzisiaj (3.01) i potrwa ona 3 miesiące (do końca marca). W tym czasie gracze mogą wykonać ponad 30 różnych zadań (zaproponowałam konkretne formy) dotyczących omawianych w szkole lektur oraz epok historycznoliterackich. Za ich wykonanie dostawać będą słowa, a te z kolei mogą wymienić na przywileje szkolne (m.in. oceny). 

Zdecydowanie odpowiedzialność za grę jest tutaj po stronie uczniów. To oni - powtórzmy - decydują. Sądzę, że motywacja do podjęcia rozgrywki może być różna. Część Młodych to urodzeni gracze, którzy zawsze bardzo chcą wygrać. Dla części z nich gra będzie dodatkową motywacją, by powtarzać w miarę systematycznie materiał do matury. Część zapewne pomyśli, że to niezły sposób na zdobycie pozytywnej oceny. Będą też (jak przypuszczam) i tacy, którzy nie zagrają. I mają do tego prawo. Ja stwarzam okazje, ale nie mogę z nich jednocześnie korzystać. 

Gdybyście chcieli zobaczyć, jak wygląda nasza gra, to poniżej jej kopia (w wersji oryginalnej są nazwiska uczniów, których nie chcę publikować).
Asiu, raz jeszcze dziękuję za inspirację!
 Serdecznie Was pozdrawiam. 

(nie)przeciętna polonistka
Ala



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz