środa, 24 października 2018

Zakodowana analiza wiersza


Zupełnie przypadkiem na stronie edu kreatywnych zobaczyłam nowe narzędzie:  generator  
pozwalający stworzyć qrkod do kolorowania. A kolorować należy według konkretnego kodu, który można włączyć do testu, kartkówki czy też pracy na lekcji. Narzędzie to od razu mnie zachwyciło, dlatego też postanowiłam je natychmiast wykorzystać. Jutro mam kolejną (trzecią w tym tygodniu) godzinę zastępstwa w klasie składającej się z dwóch różnych grup - trudno więc realizować nowe treści. Były już powtórki z lektur (tutaj), wykorzystałam też taboo powtórkowe. Jutro popracujemy nad analizą tekstu poetyckiego. 



Wybrałam utwór Jacka Kaczmarskiego "Spotkanie z Wallenrodem", zaczniemy więc od wspólnego wysłuchania piosenki. Potem uczniowie będą pracowali indywidualnie z zakodowaną kartą pracy (do pobrania). . Unikniemy uciążliwych pytań typu: "jakie środki widzicie?", "jaki to typ liryki?", "co z rymami?". Zeskanowanie uzupełnionego kodu pozwoli im od razu zweryfikować poprawność wykonanej pracy. Jestem niemal pewna, że praca z kolorowaniem kodu spodoba się uczniom. Po wnioskach z analizy przyjdzie (mam nadzieję) czas na interpretację tekstu, odczytanie sensów niedosłownych

Jeszcze kilka słów o samym generatorze, bo wydaje mi się bardzo obiecujący (chyba będzie też elementem jakiegoś pokoju zagadek). Aplikacja tworzy kod qr z dowolnego linku lub tekstu, jednak kod nie jest pełny. Pozostają wolne pola oznaczone cyframi, z których część należy zamalować, a część zostawić pustą (generator podaje rozwiązanie - czyli cyfry do zamalowania). Możemy również wybrać poziom trudności zadania (łatwy, średni, trudny). Jedynie od kreatywności nauczyciela zależy według jakiego klucza będziemy kolorowali (u mnie 10 pytań do analizy wiersza).  Oj, widzę potencjał, naprawdę widzę... Tylko czemu nie znałam narzędzia przed zakończeniem CODY WEEK? 
(nie)przeciętna polonistka
Ala

1 komentarz:

  1. Dzień dobry, czy jest szansa, aby znaleźć gdzieś gotową interpretację powyższego wiersza?

    OdpowiedzUsuń