środa, 17 lutego 2021

Małe jest piękne!

 

Projekt "Małe jest piękne" dotyczący nowelistyki pozytywistycznej przeprowadzam już od kliku lat, a właśnie sobie uzmysłowiłam, że jeszcze tutaj o nim nie pisałam. Projekt ten to mój "bezbolesny" sposób na  zapoznanie uczniów z większą liczby tekstów pozytywistycznych, bo brakuje mi ich bardzo w podstawie programowej. Dzisiaj zaczęli nad nim (w nieco odświeżonej odsłonie) pracować licealiści. Wykorzystujemy metodę WebQuestu, o której nie będę pisać szczegółowo, bo dostępnych jest naprawdę wiele opracowań (Można zajrzeć np. tutaj). Oprócz pracy w zespołach każdy z uczniów ma też zadanie indywidualne, co (mam nadzieję) zmobilizuje do większej aktywności. Jeśli macie ochotę zapoznać się z treścią i formą zadania zapraszam tutaj.


Pozdrawiam ciepło
(nie)przeciętna polonistka
Ala

P.S. Tym razem dzieląc klasę na grupy, zaliczyłam matematyczną wpadkę. Miało powstać 6 grup (uczniowie dobierali się sami), ale coś nie wyszło z dzieleniem, więc musiałam jedną grupę ostatecznie skasować z projektu... 


2 komentarze:

  1. Rewelacyjny pomysł. Mnie też zawsze brakuje nowel podczas omawiania pozytywizmu. Pani propozycja jest tą, którą chętnie wykorzystałabym w mojej pracy z licealistami, jeśli Pani pozwoli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomysł się spodobał. Oczywiście proszę korzystać!

      Usuń