środa, 10 lutego 2021

Komiks o Wokulskim?

 

Omawiam z licealistami "Lalkę". Zdalnie. I jest to dla mnie spore wyzwanie. Wymyśliłam więc grę: "Reporterskim okiem". Ale o grze będzie po jej zakończeniu (czyli prawdopodobnie
w przyszłym tygodniu), bo to zdecydowanie temat na dłuższy post. Dzisiaj
o jednym z zadań, nad jakim pracowali dzisiaj moi uczniowie. Odtwarzaliśmy koleje życia Wokulskiego (w czym pomogła nam prosta gra w Learningapps - tutaj), rozpoznawaliśmy w bohaterze cechy pozytywisty i romantyka (wiadomo - musi być), liczyliśmy ile ma pieniędzy (tutaj) a na koniec uczniowie mieli wykonać komiksy (składające się z trzech klatek) dotyczące wybranego epizodu z życia bohatera. O wykorzystaniu komiksów pisałam już tutaj. Wtedy pracowałyśmy tak na lekcji. Teraz zdalnie. Kolejny raz narzędzie sprawdziło się wybornie. Prace moich uczniów (a właściwie stażystów "Kuriera Warszawskiego") możecie przejrzeć w specjalnej kolekcji w Wakelecie: tutaj. Przyznacie sami, że pomysłowość i humor uczniów są imponujące. Jestem z nich bardzo dumna. I zachwyca mnie ich zaangażowanie. 

(nie)przeciętna polonistka,
która stała się redaktorem "Kuriera Warszawskiego
Ala

1 komentarz: