Dużo dzieje się w edukacyjnej części internetu. Niemal codziennie jest jakieś wydarzenie na Uniwersytecie w chmurze, gdzie cudowni nauczyciele dzielą się swoimi warsztatem pracy. Powstają wciąż nowe grupy nauczycielskie, które stają się inspiracjami dla różnych działań w szkole. Dzięki takim właśnie kontaktom w Sieci dołączyłam do projektu eTwinning "Oswajamy lektury szkolne". Pomysłów mam kilka, w ubiegłym tygodniu udało się zrealizować pierwszy z nich.
W czwartek znaczna część "moich" maturzystów wyjechała na wycieczkę. Na lekcji zostało 5 uczniów. Trudno zatem realizować zwyczajne lekcje. Pomyślałam więc o pierwszych powtórkach z lektur. Z biblioteki przynieśliśmy egzemplarze licealnych lektur z gwiazdką: Lalki, Pana Tadeusza, Dziadów cz. III, Wesela i Ferdydurke. Każdy z uczniów otrzymał jedną z nich. Zadanie polegało na ułożeniu 3 pytań dotyczących treści lektury wraz z odpowiedziami (1 poprawna, 3 błędne). Po ułożeniu pytań, uczniowie oddawali mi kartki (abym mogła przepisać do aplikacji) i wymieniali się lekturami i proces został powtórzony. Oczywiście, odbyło się 5 tur, więc każdy opracował pytania do każdej lektury. Chłopcy ułożyli jeszcze krótkie zaproszenie do zabawy i nasz quiz zamieściliśmy na blogu projektu (tutaj).
W piątek cała klasa mogła zagrać w przygotowany przez kolegów test. Niektóre pytania były bardzo łatwe, inne okazały się trudniejsze. Mamy dobry wstęp do powtórek maturalnych. A układanie pytań do lektury jeszcze wróci na moje zajęcia.
Zapraszam do śledzenia projektu tutaj: Oswajamy lektury. Dodam jeszcze, że blog redagowany jest przez uczniów. Zachęcam również do brania udziału w projektach eTwinning, to bardzo ciekawe doświadczenie zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli.
(nie)przeciętna polonistka
Ala
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz