Szał powtórek przedmaturalnych trwa... Po "lekturach z gwiazdką" i motywach przyszła kolej na pozostałe lektury. Na poniedziałek przygotowałam dla Młodych klasowy Escape Room. Już kiedyś pisałam o pokoju zagadek z wykorzystaniem qr-kodów (tutaj). Maturzyści już od jakiegoś czasu dopominali się o taką formę pracy. Tym razem jednak forma była nieco uproszczona (nie chowałam wskazówek). Chodziło mi bowiem o to, by rozwiązali jak najwięcej zadań, a nie biegali po klasie w poszukiwaniach. Chciałam też, by pracowali w mniejszych grupach (4-5 osobowe zespoły wymuszają intensywniejszą pracę). Jak przebiegała praca?
1. Uczniowie, wchodząc do sali, zostali podzieleni na grupy. Każda z nich otrzymała instrukcję (tutaj) (zapisaną pismem lustrzanym - generator: tutaj) wraz z kodem qr do zamalowania (generator tutaj). Dowiedzieli się, że by otworzyć kłódkę do torby ze słodką nagrodą (oraz kluczem z sali) muszą rozwiązać kolejne zadania.
2. Zadania zostały rozwieszone w widocznych miejscach w sali w postaci qr-kodów. Każda kartka miała odpowiedni numer (od 1 do 9). Żeby jednak nie było zbyt prosto, cyfry oznaczające numery zadań zostały opisane prostymi działaniami matematycznymi: 150, (1+1)x1, 31,-22+23,
56:55, 60% z 6, 22+22-20,
23, 32 . Po zeskanowaniu zadań uczniowie odsyłani byli do aplikacji learningapps. W informacji zwrotnej uczniowie dowiadywali się, czy cyfra oznaczająca dane zadanie powinna być zakolorowana czy nie.
Kolejne zadania tutaj:
Memory - autor - tytuł;
Test - motywy literackie;
Krzyżówka - pojęcia, tytuły, bohaterowie;
Odsłoń obrazek - miejsce akcji różnych powieści;
Wykreślanka - pojęcia związane z tekstami lektur;
Oś czasu - chronologia wydawania dzieł;
Grupowanie - dzieło i epoka;
Wisielec - bohaterowie lektur;
Dobieranie w pary - bohater - lektura
(można skorzystać, modyfikując aplikację i wpisując własną informację zwrotną).
Jak widać, zadania były bardzo różnorodne (również, gdy chodzi o formę), pozwalały powtórzyć treść lektur wieloaspektowo.
3. Aby wyjść, uczniowie musieli rozwiązać wszystkie 9 zadań, a następnie zakolorować odpowiednie pola. Gotowy qr-kod zawierał kod do kłódki.
Najszybsza grupa rozwiązała zadanie w niespełna pół godziny. To dobry czas, bo mieści się w ramach jednej lekcji.
Dobra zabawa, intensywna praca i dużo powtórzonego materiału. Takie lekcje lubię. Moi uczniowie chyba też.
(nie)przeciętna polonistka
Ala
gratuluję świetnej roboty
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo!
Usuń