środa, 9 września 2020

Wzięłam udział w czymś ważnym

Gdy przeczytałam, że Irmina Żarska planuje zorganizować wydarzenie pod nazwą "Letnia akademia innowacyjnego polonisty" (a był to chyba czerwiec?) bez większego namysłu napisałam do niej, że chętnie się czymś podzielę...  Nawet temat wymyśliłam. Później wpadłam w wir innych zajęć i w ogóle o tym nie myślałam... aż tu nagle powstała grupa na jednym z komunikatorów z ludźmi, którzy również się zgłosili,  potwierdzanie tematów, terminów, wizytówki i... ogromne emocje... W ten oto sposób wzięłam udział w czymś ważnym. Ostatni tydzień sierpnia (24 - 28. 08) to czas wielkiego święta braci polonistycznej. Ponad 40 nauczycieli z całej Polski postanowiło  podzielić się z kolegami i koleżankami (ale przecież - jakkolwiek to szumnie brzmi - z całym światem internetowym) swoim doświadczeniem, refleksjami, sposobami na udane lekcje. Każdego popołudnia gromadziliśmy się przed monitorami, by uczyć się od siebie nawzajem. Wszystkie filmy wciąż są dostępne, obejrzało je już kilka tysięcy osób. Mam poczucie, że wzięłam udział w czymś ważnym. W czymś, co zmienia małymi kroczkami polską szkołę. Nie dlatego, że powiedziałam coś odkrywczego czy bardzo ważnego. Powód jest inny.

Letnia akademia innowacyjnego polonisty wpisuje się bowiem w szereg inicjatyw, które pokazują, że w zawodzie, jaki wybrałam i jaki uwielbiam wykonywać, wciąż są ludzie, którym się chce, którzy się rozwijają, którzy poszukują nowych rozwiązań i którzy, pokonując własne obawy i wychodząc ze swojej strefy komfortu, odważnie dzielą się z innymi. Mnożenie przez dzielenie! Irmino, Kasiu (organizatorki cudowne!), Wy, Niezwykli Prelegenci i Wy wszyscy, którzy byliście z nami - dziękuję za tę inicjatywę. Przywracacie nadzieję!

I jeszcze jedno... Przed wydarzeniem zadano mi pytanie, czy nie polonista też może "przyjść". Nie miałam wówczas wątpliwości, że każdy znajdzie coś dla siebie. Z perspektywy czasu mogę to tylko potwierdzić. Agata (matematyczka) i Bogusia (biolożka) też o tym publicznie mówią... 

Jeśli więc macie ochotę posłuchać i zobaczyć, jak było w Akademii, zapraszamy. Nieoceniona Katarzyna Drausal zebrała wszystkie wystąpienia i można się częstować i inspirować: KLIK.

Pozdrawiam Was noworocznie. 

Dużo sił i zdrowia!

(nie)przeciętna polonistka

Ala 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz