wtorek, 1 stycznia 2019

Rozgrzewka noworoczna


Powroty do szkoły po przerwie nie należą do najłatwiejszych. Potrzeba trochę czasu, by na nowo wejść w rytm pracy. Staram się zawsze, by pierwsze lekcje angażowały uczniów w sposób szczególny. W tym roku postanowiłam wykorzystać grę Podaj dalej! wydawnictwa REBEL. Od dawna już planowałam zabrać ją na zajęcia i nareszcie znalazła się dobra okazja. Gra to rysowana wersja głuchego telefonu. Odrobinę zmodyfikuję jutro zasady. Podzielę klasę na ośmioosobowe zespoły, każdy zespół usiądzie w rządku (jeden za drugim). Pierwsze osoby dostaną szkicownik, wylosują też słowo (związane z lekcjami polskiego) do narysowania, po czym przekażą szkicownik dalej. Kolejna osoba w drużynie musi zapisać hasło (odgadnąć, o co chodziło), kolejna znów narysować itd. Jestem pewna, że będzie radośnie i twórczo. Gra jest dosyć szybka (wbrew instrukcji), więc wprost idealnie nadaje się na rozgrzewkę na początek lekcji. Można oczywiście skorzystać ze zwykłych notesów i długopisów (sprawdzą się równie dobrze). Wydaje mi się, że gra sprawdzić się może też na lekcjach dotyczących lektur lub na powtórkach.



W ramach "prezentu" dla uczniów przygotowałam wyzwanie czytelnicze. Ubiegłoroczne sprawdziło się świetnie. W moim założeniu ma to być dla uczniów (i dla mnie) zabawa, w żaden sposób nie sprawdzam realizacji. Ale wyzwanie stanowi pretekst do rozmów, wymiany doświadczeń, jest jakąś formą promocji czytelnictwa. Zapraszam także Was do podjęcia wyzwania. Plik pdf można pobrać stąd

Na koniec jeszcze moje życzenia noworoczne dla Was:




(nie)przeciętna polonistka
Ala

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na lekcję po dłuższej przerwie. Już wiem, co jutro zrobię w moich klasach :)

    OdpowiedzUsuń